همداستان - چگونه آدمی همانگونه میشود که هست!

تو عمری با سکوت خود مرا آزار می دادی ، صدایت میزنم حالا برای مردم آزاری :رجا

همداستان - چگونه آدمی همانگونه میشود که هست!

تو عمری با سکوت خود مرا آزار می دادی ، صدایت میزنم حالا برای مردم آزاری :رجا

در امتداد پلان پایان نامه

سلام و سلام و صد سلام و عرض ادب به همه دوستان و بزرگواران که با نظرات خوبتان حقیر رو مورد لطف قرار می دهید. در این پست کوتاه تجربه خودم را از نوشتن دههاپایان نامه در اختیار شما قرار می دم چه قبول افتد و چه در نظر آید.

دوستان چنانچه  قبلا براتون گفتم پلان فهرست اجمالی تحقیق هست که با عنایت به اون و با سرمشق گرفتن از اون می توانید مطالب پایان نامه را به سرانجام برسانید.

چیزی که از کار با چندین دانشجو دانشگاه آزادی دریافتم اینه که معمولا برو بچ و اساتید این دانشگاه بدو طریق و شیوه پلان را می پذیرند :

1- تقسیم پایان نامه به سه فصل مختلف شامل : 1- فصل اول: کلیات  2- فصل دوم: پرداختن به موضوع تحقیق 3- فصل سوم  جمع بندی و ارزیابی و ارائه نتایج و راهکارها 

این شیوه بیشتر در تحقیق و پایان نامه هایی مورد نظر است که از شیوه کتابخانه ای یا اسنادی بهره می برند .

2- تقسیم پایان نامه به 5 فصل: 1- فصل اول کلیات - 2 - فصل دوم پیشینه پژوهش 3 - فصل سوم :  به حسب موضوع تحقیق (کلیه مباحث کتابخانه ای که در فصل اول بیان نشده معمولا در این فصل بیان می شه 4- فصل چهارم : جامعه آماری و تجزیه و تحلیل و کلیه مسائل میدانی 5- فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات و راهکارها 

تقسیم به 5 فصل معمولا در تحقیق های میدانی بیشتر انجام می گیرد.


3- و اما شیوه معمول تر تقسیم پایان نامه به دو بخش مجزا می باشد بعنوان مثال در پایان نامه  بررسی اخذ مازاد بر تعرفه پزشکی در حقوق ایران و سوریه پلان بندی می تواند البته {مجملا} به شرح ذیل باشد: بخش اول(بعضی استادها به کلمه اول گیر می دهند و می گویند از کلمه نخست که پارسی هست استفاده بشه): شناسایی و تبیین اخذ مازاد بر تعرفه پزشکی شامل دو فصل: فصل اول: کلیات  فصل دوم: پیشینه و تاریخچه موضوع   بخش دوم: ارزیابی حقوقی اخذ مازاد بر تعرفه (یادتون باشه عنوان بخش دوم به صورت ظاهری هرگز نباید با عنوان پایان نامه یکی باشه . این موضوع در خصوص فصل اول نیز باید رعایت بشه . شامل دو فصل: مثلا اخذ مازاد بر تعرقه در ایران  (فصل اول) و اخذ مازاد بر تعرفه در سوریه فصل دوم . یادتون باشه در این شیوه توازن بین فصل ها مهمه و به این شیوه شیوه فرانسوی گفته می شه .بنابراین نتایج معمولا جداگانه میاد بعد از پایان نامه و قبل از فهرست منابع نتایج آورده می شه و راهکارها اما دیگه گفتاربندی نمی شه اما در فهرست باید بیاد .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد